وبلاگ

در ستایش کتاب “میان‌سالی؛ یک راهنمای فلسفی”

«کتاب شما را به نوعی آرامش شخصی می­رساند. درس مهمی در مورد میانسالی به شما می­دهد: گاهی اوقات بهتر است با جریان پیش رفت.»

جاشوا راثمن، نیویورکر

«آقای ستیا امیدوار است که با این کتاب بلادیدگان این مرداب (میان‌سالی) را بیرون کشیده و به آن­‌ها کمک کند که با کمک تفکراتی از فلسفه نوین، به اوج زندگی خود برسند … او به عنوان یک استاد رشته فلسفه، به شکل دلپذیری صمیمی است. او خرید یک ماشین پرزرق و برق را علاجی آنی برای بحران میان‌سالی نمی‌­داند و معتقد است این گزینه پیش و پا افتاده نمی­‌تواند جایگزینی برای جوانی و نیروی از دست رفته گذشته باشد. او میان‌سالی را فرصت مناسبی می‌­داند برای این که تفکر هدف محور و سودمندگرا بودن را کنار بگذاریم و به دنبال دم را غنیمت شمردن و لذت از زندگی باشیم.»

اریک فلتن، وال ­استریت جورنال

«برای آن­‌هایی که با رنج­‌های وحشت‌آور بحران میان‌سالی دست و پنجه نرم می­‌کنند، ستیا همچون یک همراه دلنشین خواهد بود. چرا که دانش و خرد تمام اعصار را برای مقابله با این ناخوشی عصر ما به کار می­‌گیرد. با یک کتاب خودیاری که اگرچه بنیان فلسفی قوی دارد، اما سنگین نیست.»

نشریه نقد کتاب کرکوس

«این کتاب به ما یادآوری می­‌کند که فلسفه اگر به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد، می‌­تواند هم خردمندانه باشد هم انسانی.»

آنیل گومز، تایمز لیترری ساپلمنت

«ستیا همراهی است روشن‌اندیش و صریح که خودش را خیلی دست بالا نمی­‌گیرد.»

جرمی کلارک، لیترری ریویو

«این کتاب می‌­تواند یک الگو برای کسانی باشد که دوست دارند به شکلی مشخص و ساده فلسفی صحبت کنند بدون این که در دام ابتذال گرفتار شوند… گرم، قابل فهم و خردمندانه.»

جو مورن، تایمز هایر اجوکیشن

«یک راهنمای موجز، سرگرم‌کننده و انسانی درباره دشوارترین بخش زندگی.»

سایمن اینگز، اسپکتیتر

«ترکیبی لذت بخش از خودیاری و کندوکاو اندیشمندانه.»

نشریه اکونومیست

«کتاب کم‌حجم دلپذیر ستیا “یک راهنمای فلسفی" برای مواجهه با چیزی است که او خودش آن را “پرسش­‌های هستی­‌گرایانه می‌انسالی" می­‌نامد.»

جاناتان دربی­شایر، فایننشال تایمز

«یک اکتشاف قابل فهم دربارۀ نظر متفکران برتر تاریخ در مورد مسئله میان‌سالی.»

سارا مرداک، تورنتو استار

«کتاب که با یک سادگی و دلنشین و طنزی کنایه­‌آمیز نوشته شده، یک منبع فلسفی غنی درباره چیزی است که می‌­توان آن را مجموعه روش­‌های هوشمندانه برای از میان بردن حس خلاء و افسوسی در نظر گرفت که در آغاز میان‌سالی یقه همه ما را می­‌گیرد. کتاب خردی همدلی برانگیز در خود دارد.»

جیم هولت، نویسنده کتاب «چرا جهان وجود دارد؟»

«کتاب “راهنمای فلسفی مواجهه با میانسالی" کی­رن ستیا برای کسی مثل من که از هفت سالگی از بحران میانسالی رنج برده است، آموزنده و تسلی بخش بود. این کتاب شاید نتواند شما را لاغر کند یا از مرگ برهاند، ولی همچون یک همسر یا حیوان قابل اعتماد  راهنمای دلگرم کننده شما در این مسیری است که به سمت پوچی در پیش گرفته‌­اید. شاید حتی همچون من شما را به این نتیجه برساند که چهل و دو ساله بودن هم فضیلت­‌هایی دارد.»

جاشوا فریس، نویسنده رمان «دوباره بیدار شدن در زمان مناسب»

«کتاب تازۀ کی­رن ستیا به شکلی فوق­‌العاده فلسفه را در مورد بحران میانسالی به کار می­‌برد. هرقدر هم که اشتغال فکری داشته باشید، متوجه می­‌شوید که استراتژی‌­های این کتاب می‌­توانند شما را به آرامش ذهنی برسانند. کتاب که با ضرورت و ذکاوت نوشته شده ترکیبی از فلسفه، روایت شخصی و خرد عملی است. به شدت توصیه می‌­شود.»

جنیفر مایکل هکت، نویسنده کتاب «تاریخچه شک»

«کی­رن ستیا در این کتاب درگیرکننده و متفکرانه، با استفاده از منابع فلسفی برخی از قالب­‌های آشنای اضطراب و درماندگی را آشکار کرده و برای فروکش کردن تب آن­‌ها به ما کمک می­‌کند. اضطراب و درماندگی‌­هایی که در اوج زندگی به سراغ مردم می­‌آیند.»

ساموئل شفلر، نویسندۀ کتاب «زندگی و پس از مرگ»

«کی­رن ستیا در این کتاب درگیرکننده و قابل فهم به کاوش درباره چنین سوال­‌هایی می­‌پردازد: ما برای چه زندگی می­‌کنیم؟ افسوس خوردن بابت زندگی که سپری کرده‌­ایم چه معنایی دارد؟ در مورد پایان زندگی چه تصوری می­‌توانیم داشته باشیم؟ قلم او در آن واحد هم ادبی است، هم صمیمی و هم از نظر فلسفی بسیار دقیق.»

ریچارد مورن، استاد دانشگاه هاروارد

«کتاب “میان‌سالی" کی­رن ستیا همچون یک پالایش‌گر شناختی به تشریح مشکلاتی می‌­پردازد که ما در میان‌سالی و دوران پس از آن با آن­‌ها مواجه می­‌شویم. کتاب با ارجاع به فیلسوفان مختلف، از میل گرفته تا شوپنهاور، تفکراتی خردمندانه و روشن‌­بینانه دربارۀ افسوس­‌های اجتناب‌ناپذیر، ترس از مرگ، و نیاز به ذلت و معنا ارائه می‌­دهد. کتاب بسیار موجز است، پس آن را کم کم بچشید.»

جان آلن پائولوس، نویسنده کتاب «ناوارد در ریاضی» و «یک زندگی قابل شمارش»

«کتاب “میان‌سالی" هوشمندانه، اندیشمندانه، خلاقانه و لذت­‌بخش است. کاش ده یا بیست سال پیش یک نسخه از این کتاب دستم می‌­رسید.»

تروی جولیمور، نویسنده کتاب «تصور عشق»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *